اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

از وجود تعارض در پروژه سبزه‌میدان تا پرداخت قسطی مطالبات بازنشستگان شهرداری زنجان

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ساخت پروژه سبزه‌میدان و همچنین وضعیت خدمت‌رسانی شهری برگزار شد.

از وجود تعارض در پروژه سبزه‌میدان تا پرداخت قسطی مطالبات بازنشستگان شهرداری زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان پیش از ظهر امروز با طرح موضوعات مختلف از جمله وجود تعارض در طرح سبزه‌میدان، مشکل پارکینگ در هسته مرکزی شهر و همچنین پرداخت قسطی مطالبات بازنشستگان شهرداری زنجان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه سبزه‌میدان بیش از ۱۵ درصد است و ما همچنان تعارضاتی در این طرح داریم که دو پست شمالی و ضلع جنوب غربی از جمله این مشکلات است.

حمیدرضا حمیدی اشاره به اینکه جابه جایی پست طبق گفته اداره برق ۳ میلیارد تومان هزینه دارد،گفت: به همین خاطر تا پیدا کردن زمین مناسب عملا در این ضلع پیشرفتی نداریم در حالی که قرار بود از سه ضلع پروژه کار شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷ میلیارد تومان از کل مبلغ به پیمانکار پرداخت شده و از نظر مالی زیاد عقب نیستیم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه مقداری از پارکینگ‌ها را از دست خواهیم داد که باید جایگزین شود، از همین رو استفاده از پارکینگ انجمن حمایت در صورت حل اختلافات را پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه محدوده سبزه‌میدان در محدوده میراثی خانه‌های تاریخی است و در سه جبهه محدودیت ساخت تا ۹ متر را داریم،گفت: در ضلع غربی نیز محدودیت ۷ متر را داریم‌.

وی همچنین درباره تعرفه عوارض شهرداری نیز گفت: این میزان هم مشخص شده است.

حمیدی بودجه شهرداری پیش‌بینی شده برای سال آینده شهرداری زنجان را ۵۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ارتباط با طومار تحویلی از سوی گروهی به استانداری مبنی بر پارکینگ کردن طبقه منفی سبزه‌میدان نیز گفت: طرح سبزه میدان قطعی شده و قابل تغییر نیست و به لحاظ ترافیکی نیز در مرکز شهر نباید پارکینگ ایجاد شود چون بیشتر ایجاد ترافیک خواهد کرد.

سرپرست شهرداری زنجان در این جلسه در ارتباط با پرداخت حق سنوات بازنشستگان اظهار کرد: شهرداری به لحاظ ردیف بودجه مشکلی ندارد، اما به لحاظ نقدی مشکل دارد که موجب می‌شود، نتواند یکجا مبلغ را پرداخت کند چون کد درآمدی خاصی برای آن پیش‌بینی نشده است و بنده نیز نمی‌توانم در این باره قول دهم که مطالبات یکجا پرداخت خواهد شد.

وجود مشکل در پرداخت مطالبات بازنشستگاه شهرداری

غلامحسن احمدی افزود: ما علاوه بر مطالبات بازنشستگان مطالبات دیگری از جمله همکاران و سایر ردیف‌ها را هم داریم که باید آن را هم مورد نظر داشته باشیم.

وی در ارتباط با برف‌روبی معابر شهری نیز گفت: بنده در این مدت که برف باریده معبر مشکل‌دار نداشتی،م چون گاها برخی می‌گویند از نمک استفاده شود تا برف آب شود و برخی نیز می‌گویند نشستن برف در زمین زیباست و نباید از معابر فرعی پاک شود اما اگر بازهم مشکلی باشد ما نسبت به حل آن اقدام می‌کنیم.

عضو شورای شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در این سرمای هوا کارگران شهرداری در خیابان‌ها بوده و زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند، بیان کرد: منتهی در این بین کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی مغفول مانده است.

احمد نصیری همچنین در ارتباط با مشکل حفاری‌ها و چاله‌های شهری نیز گفت: این موضوع مردم را دچار مشکل کرده که امیدواریم در این رابطه نیز اقدامات لازم انجام شود.

*رعایت عدالت در تعرفه عوارض مناطق شهری زنجان

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در تعرفه عوارض عدالت بین  مناطق حل شده است، گفت: درخواست داریم که این موضوع به اطلاع عمومی برسد تا مردم حق و حقوق خود را بدانند و این بحث‌ها در سایت اعلام شود.

عباس راشاد با بیان اینکه بودجه شهرداری هم امسال ۴۰۶ میلیارد تومان بود که برای سال آینده به ۵۴۵ میلیارد تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: شهرداری مرکز ۳۱۵ میلیارد تومان بودجه دارد.

وی با اشاره به اینکه آخر بهمن موضوع تصویب بودجه انجام خواهد شد، گفت: امیدواریم که این بودجه به خوبی هزینه شود، چون بیشتر عملیاتی است.

مسعود مرادخانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به گلایه برخی از بازنشستگان شهرداری مبنی بر پرداخت حق سنوات به صورت قسطی بیان کرد: درخواست داریم که شهرداری در این باره اقدام لازم را انجام دهد و ردیف اعتباری خاص به این موضوع اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/73004/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول